Staples Solutions używa ciasteczek/cookies (i podobnych rozwiązań np. Facebook Pixels, beacony i Javascript) na swoich stronach w celu poprawy ich funkcjonalności i użyteczności, by analizować ruch oraz dla celów marketingowych. W konsekwencji, ciasteczka przetwarzają dane osobowe.  Dowiedz się więcej na temat wykorzystania ciasteczek na tej stronie z naszej Polityki dotyczącej plików cookie. Przeczytaj więcej o tym, w jaki sposób ta strona przetwarza dane osobowe w Polityce prywatności. Klikając przycisk ‘OK’, lub zaczynając używać tej strony, wyrażasz zgodę na funkcjonowanie ciasteczek.

Logo Staples

4 sposoby na powstrzymanie chaosu w biurowej kuchni

Udostępnij:
  • Staples_article

Od osób, które nie wycierają rozlanego mleka, po tych, którzy pozostawiają torebki herbaty w zlewie kuchennym - kuchenna etykieta jest często przedmiotem debaty w wielu miejscach pracy. Badanie przeprowadzone na stronie AppliancesDirect.co.uk wykazało, że 67% spośród 1000 pracowników biurowych w Wielkiej Brytanii wdało się w ciągu ostatnich 12 miesięcy w kłótnię ze współpracownikami z powodu stanu czystości kuchni i nieumytych naczyń.

Większość pracowników ma jak najlepsze intencje, jeśli chodzi o stan higieny w kuchni biurowej, ale zawsze znajdą się tacy, którzy nie będą przejmować się stanem, w jakim pozostawili pomieszczenie socjalne. Dlatego też, zanim spekulacje co do tego, kto zostawił bałagan w kuchence mikrofalowej, rozniesie się pocztą pantoflową, spróbuj wdrożyć kilka zasad obowiązujących wszystkich pracowników w biurowej kuchni.

 

1.     Ogłoś to oficjalnie

Sprzątanie po sobie w ogólnodostępnych pomieszczeniach biurowych jest czymś więcej niż kwestią grzeczności. Blaty zaplamione herbatą i kawą nie wywołują najlepszego wrażenia u klientów, gości lub osób odwiedzających. Dlatego tak ważne jest ustanowienie zasad, tak aby każdy pracownik był świadomy standardów czystości obowiązujących w pomieszczeniach socjalnych.

Zawrzyj w nich takie elementy, jak przepłukanie zlewu po jego użyciu, niepozostawianie torebek herbaty na blatach, a także pilnowanie terminów przydatności do spożycia produktów znajdujących się w lodówce.

 

2.     Bądź przygotowany

Wszystkie niezbędne środki czystości powinny być łatwo dostępne dla pracowników, aby ułatwić im przestrzeganie ustalonych zasad. Należy zapewnić papierowe ręczniki na wypadek rozlania się płynów, aby uniknąć potencjalnego niebezpieczeństwa poślizgnięcia się.

Na obszarach takich, jak: zlew, ociekacz i mikrofalówka, mogą gromadzić się resztki pożywienia, tworząc sprzyjające warunki dla rozwoju bakterii i pleśni. Badanie przeprowadzone na stronie adeptcleaning.co.uk wykazało, że pomieszczenia, w których pracownicy przygotowują i spożywają posiłki, są miejscami, w których występuje największa liczba zarazków. Sensowne jest więc trzymanie w pobliżu sprayu antybakteryjnego, który pomoże w zwalczaniu tego zagrożenia.

 

3.     Wyrażaj się w jasny sposób

Same zasady niekiedy nie wystarczą — mogą spaść na dno skrzynki odbiorczej lub zostać zapomniane. Ważną kwestią jest wywieszenie ich w samej kuchni lub pomieszczeniu socjalnym. Przypomnienia i znaki, które będą utrzymane w tonie profesjonalnym, a nawet żartobliwym, mogą być pomocne w uczynieniu przestrzegania zasad sprzątania przedmiotem troski wszystkich pracowników.

 

4.     Uczyń wszystkich odpowiedzialnymi

Dla każdego ma znaczenie, czy je w czystej, czy w brudnej kuchni. Dzięki wskazywaniu w anonimowy sposób sytuacji, w których doszło do złamania zasad, pracownicy zrozumieją, że tego rodzaju incydenty nie pozostaną niezauważone. Przykładem mogą być zdjęcia brudnych kubków lub niesprzątniętych resztek żywności w kuchence mikrofalowej pozostawione na szafce kuchennej. Celem nie jest zawstydzenie pracowników, ale uświadomienie im, że czystość jest czymś, co firma traktuje poważnie. Powinno to sprawić, że zastanowią się oni nad tym, czy wykonują swoje zadania w tym zakresie — a jeśli nie, to co wymaga poprawy.

Utrzymywanie biurowej kuchni i pomieszczenia socjalnego w czystości leży w interesie wszystkich, którzy tam pracują. Dzięki wdrożeniu tych prostych i skutecznych zasad możesz sprawić, że pracownicy poczują się szczęśliwsi, że mogą jeść i pić w czystym pomieszczeniu.

Zapoznaj się z rozwiązaniami przedstawionymi na stronie dotyczącej pomieszczeń socjalnych i posiłków, aby dowiedzieć się więcej na temat naszej oferty pozwalającej możliwie najlepiej wykorzystać pomieszczenie socjalne. Z tej strony możesz również pobrać nasze czasopismo Vantage Point, w którym omawiamy sposoby na zwiększenie zadowolenia i produktywności pracowników.

Udostępnij:

Czytaj dalej

OTRZYMAJ MAGAZYN VANTAGE POINT ZA DARMO

Kontakt
close

Porozmawiajmy osobiście

Skontaktuj się z przedstawicielem Staples, dzwoniąc na numer:

(58) 781 52 00

Możesz również wypełnić poniższy formularz, a wkrótce skontaktuje się z Tobą jeden z naszych przedstawicieli.

Get help PL

Form