Staples Solutions używa ciasteczek/cookies (i podobnych rozwiązań np. Facebook Pixels, beacony i Javascript) na swoich stronach w celu poprawy ich funkcjonalności i użyteczności, by analizować ruch oraz dla celów marketingowych. W konsekwencji, ciasteczka przetwarzają dane osobowe.  Dowiedz się więcej na temat wykorzystania ciasteczek na tej stronie z naszej Polityki dotyczącej plików cookie. Przeczytaj więcej o tym, w jaki sposób ta strona przetwarza dane osobowe w Polityce prywatności. Klikając przycisk ‘OK’, lub zaczynając używać tej strony, wyrażasz zgodę na funkcjonowanie ciasteczek.

Logo Staples

Jak rozmawiać z ludźmi, którzy twierdzą, że nie mają czasu na ekologię

Udostępnij:
staples

Od ponad dekady ekologia i zrównoważony rozwój to jedne z najpopularniejszych sloganów w biznesie. Wiele organizacji wprowadza rozmaite regulaminy i kodeksy postępowania, aby realizować te obietnice. Oczywiście dbałość o środowisko i chęć oszczędzania światowych surowców stanowiły czynnik motywujący dla wielu takich działań. Tym niemniej należy pamiętać, że działania proekologiczne to również korzyści w postaci bardziej rentownej firmy, z racji oszczędzania zasobów i ograniczania marnotrawstwa materiałów.

alfabet, liść, ilustracja, nie osoby, symbol, typu, natura, tekst, wzrostu, drzewa, flora, na białym tle, sztuka, zestaw, ekologia, chrzcielnica, znak, typografia, list

Programy proekologiczne mogą funkcjonować, jeśli pracownicy na wszystkich poziomach firmy chętnie biorą udział w inicjatywie, mając na uwadze te same cele. Problemy pojawiają się wtedy, gdy niektóre osoby odmawiają przestrzegania nowych regulaminów lub praktyk. To również trudna sytuacja dla przełożonych, którzy muszą znajdować sposoby na przekonanie poszczególnych pracowników, tak aby nie skończyło się to postępowaniem dyscyplinarnym.

 

Poruszanie trudnych tematów

Pamiętaj, aby komunikat był czytelny i daj kadrze czas na reakcję. Część badań wykazała, że zmiana zachowania i tworzenie nowych nawyków zajmują od 21 do ponad 250 dni.

Warto zacząć od nieformalnej pogawędki ze wszystkimi pracownikami. Porozmawiaj o nowych procedurach. Wysłuchaj ich zastrzeżeń w tej kwestii. Następnie spokojnie wytłumacz, dlaczego firma zdecydowała się wprowadzić ekologiczne podejście do pracy. Podaj im przykłady, wykazując że przedmioty codziennego użytku mają ogromny wpływ na realizację programów ekologicznych: od papieru makulaturowego, po naturalne środki czystości i np. wydajne żarówki energooszczędne.

Być może Twoi pracownicy nie patrzyli na ów problem z takiej perspektywy i nie zdają sobie sprawy, że w ten sposób firma jest w stanie poczynić oszczędności. Warto wykazać, że zmniejszenie kosztów stałych oznacza więcej funduszy na dodatki i imprezy pracownicze.

 

Zmiana nastawienia

Jeżeli zaczniesz zadawać pracownikom dodatkowe pytania, to może się okazać, że ich niechęć wynika ze sposobu postrzegania dodatkowego wysiłku z ich strony. W takim wypadku warto pomyśleć o ułatwieniu im wykonywania takich czynności. Przykładowo, możesz obiecać, że umieścisz kosze do segregacji odpadów w pobliżu stanowisk pracy, albo że przygotujesz domyślne, ekologiczne ustawienia urządzeń (np. druk dwustronny, plany oszczędzania energii komputerów, systemu ogrzewania lub oświetlenia).

Warto również zaoferować pracownikom dodatkową zachętę do przestrzegania nowego regulaminu, np. wymieniając ich laptopy na bardziej ekologiczne modele. Jeżeli mimo to kadra opiera się zmianom, być może trzeba będzie im pogrozić zbiorem przepisów firmy. Tym niemniej, jak w większości przypadków, lepiej inwestować w marchewkę, niż w kij. 

Warto również pamiętać, aby patrzeć z perspektywy długoterminowej.

Udostępnij:

Czytaj dalej

Kontakt
close

Porozmawiajmy osobiście

Skontaktuj się z przedstawicielem Staples, dzwoniąc na numer:

(58) 781 52 00

Możesz również wypełnić poniższy formularz, a wkrótce skontaktuje się z Tobą jeden z naszych przedstawicieli.

Get help PL

Form