Staples Solutions używa ciasteczek/cookies (i podobnych rozwiązań np. Facebook Pixels, beacony i Javascript) na swoich stronach w celu poprawy ich funkcjonalności i użyteczności, by analizować ruch oraz dla celów marketingowych. W konsekwencji, ciasteczka przetwarzają dane osobowe.  Dowiedz się więcej na temat wykorzystania ciasteczek na tej stronie z naszej Polityki dotyczącej plików cookie. Przeczytaj więcej o tym, w jaki sposób ta strona przetwarza dane osobowe w Polityce prywatności. Klikając przycisk ‘OK’, lub zaczynając używać tej strony, wyrażasz zgodę na funkcjonowanie ciasteczek.

Logo Staples

Dlaczego zainwestowaliśmy 50 milionów funtów w rozwój dystrybucji w Wielkiej Brytanii?

Udostępnij:

Bając o zrównoważoną innowacyjność, nie tylko wspieramy ekologiczne działania naszych klientów, ale nieustannie modyfikujemy używane metody pracy w celu zmniejszenia oddziaływania na środowisko naturalne. Dlatego też zainwestowaliśmy 50 milionów funtów w nowy supermagazyn w Wielkiej Brytanii, co, jak twierdzi Steve Smith, jeden z naszych najlepszych inżynierów, było bardzo mądrym posunięciem.

Super smart warehouse written in white text on a green background with logo's

Ściana paneli słonecznych używanych do podgrzewania wody, inteligentne systemy oświetlenia pozwalające oszczędzać energię oraz systemy gromadzenia wody opadowej używanej do spłukiwania toalet sprawiają, że nasze nowe centrum dystrybucji w Corby to przełomowa inwestycja. 

Jednak ostatnie dwa lata spędziliśmy nie tylko na poszukiwaniach nowoczesnej placówki o powierzchni wystarczającej do rozwoju naszej działalności w Wielkiej Brytanii, czy też zbudowanej z ekologicznych materiałówzgodnie z zasadami ochrony środowiska. W tym czasie dokonaliśmy również przeglądu używanych systemów i zainwestowaliśmy w najnowocześniejsze technologie w celu utworzenia środowiska pracy, którego możliwości wybiegają w przyszłość. 

Dokładne planowanie oraz inwestycje w odpowiednie wyposażenie pozwoliły nam na wyeliminowanie odpadów z Mitchell Road — wszystkie nasze opakowania (kartony, tworzywa sztuczne, opakowania papierowe i metalowe) podlegają recyklingowi, a wszystkie materiały nie nadające się do recyklingu są używane jako paliwo w procesie spalania.

Ograniczyliśmy koszty transportu, pakowania oraz składowania odpadów dzięki wyeliminowaniu wożenia „świeżego powietrza” — dzięki użyciu specjalnego narzędzia nasze opakowania są docinane do idealnego rozmiaru dla każdego zamówienia. Zamówienia mniejsze od naszego najmniejszego opakowania przesyłamy w kopertach. W przypadku dużych zamówień stosujemy niestandardową dostawę oraz metody pakowania.

Wszystkie działania są nadzorowane przez specjalny system oparty na modelu wykluczającym błędy — używamy rejestrów i stacji ważenia, dzięki którym eliminujemy możliwość wystąpienia pomyłek, co pozwala na ograniczenie ponownych wysyłek oraz zwrotów i zapewnia zadowolenie naszych klientów.

Nasz nowy model działania opiera się na wydajności oraz dobrym samopoczuciu w miejscu pracy. Nasze starsze magazyny, z braku lepszego wyrażenia, były ciemne i odpychające oraz nie pasowały do wizji przedsiębiorstwa pod względem naszej oferty dla klientów — szybkiej dostawy oraz większego wyboru produktów, sposobu działania firmy oraz wygody naszego personelu. Placówka Mitchell Road w Corby pozwala nam na sprawniejszą, wydajniejszą i zrównoważoną działalność oraz zapewnia pracownikom nowoczesne i ergonomiczne miejsce pracy.

Otworzyliśmy kantynę serwującą gorące posiłki w godzinach od 7:00 do  18:00, stworzyliśmy strefy relaksu ze stołem bilardowym i telewizorem, pokój ciszy oraz przestrzeń sprzyjającą różnorodności etnicznej, a we wszystkich tych pomieszczeniach zapewniliśmy mnóstwo naturalnego oświetlenia.

Podejście firmy Staples do równowagi było zawsze ukierunkowane na rozwój. Oferujemy klientom produkty przyjazne dla środowiska, pozwalające na zmniejszenie emisji CO2 oraz wielkości opakowań; koncentrujemy się także na korzyściach ekonomicznych i społecznych dla naszych udziałowców. 

W kontekście obsługi magazynów możemy w ten sposób przygotować się na nowe wyzwania, inwestować w pracowników oraz stosować najefektywniejsze rozwiązania, które oprą się próbie czasu. To o wiele więcej niż stworzenie przestronnych budynków i atrakcyjnego oświetlenia.

W zakresie dystrybucji w Wielkiej Brytanii największym wyzwaniem było dla nas znalezienie miejsca, które umożliwiłoby scalenie trzech użytkowanych do tej pory magazynów zlokalizowanych w Birmingham i w Corby w celu zapewnienia ich rozwoju i realizacji celów programu CSR. 

Bardzo ważnym testem było uspójnienie używanych systemów umożliwiające scalenie dwóch oddzielnych części naszego przedsiębiorstwa: Staples (skierowanej do klientów indywidualnych) oraz Staples Advantage (skierowanej do firm). 

Wraz z zespołem specjalistów z całej Europy opracowaliśmy dokumentację opisującą nasze potrzeby związane z nową lokalizacją, od liczby palet do przestrzeni wymaganej na linie produkcyjne. Pozwoliło nam to rozpocząć poszukiwania idealnego miejsca, a wkrótce okazało się również, że potrzebujemy też gotowego budynku, do którego możemy się od razu wprowadzić.

Odpowiednie przygotowanie przestrzeni do naszych potrzeb wymagało sporo pracy. Placówka w Mitchell Road to wyjątkowa konstrukcja, która powstała na miejscu dawnego złomowiska. Łatwy dostęp do sieci autostrad sprawia, że jej lokalizacja jest idealna dla pracowników zarówno z Birmingham, jak i z Corby, a samo miejsce zapewnia duże możliwości pod względem ochrony środowiska. 

Wyjątkowym wyzwaniem było znalezienie miejsca spełniającego wszystkie wymagania, dlatego początkowo skupiliśmy się na zmianie wyposażenia z systemu zatok załadunkowych i stelaży na system wózków i stanowisk roboczych. Porównując parametry przenośników i układów automatyki, braliśmy po uwagę długi czas eksploatacji oraz opłacalność kosztów naprawy. Postawiliśmy na trwałość i możliwość rozwoju poszczególnych systemów, co pozwala nam na dokładne planowanie konserwacji, modernizacji i wymiany elementów.

Kluczową sprawą pod tym względem była analiza naszego asortymentu oraz opracowanie metod szybszej realizacji zamówień klientów. Zwróciliśmy się do pięciu różnych dostawców w celu przeanalizowania ich metod pracy pod względem wad i zalet oraz USP ich produktów. 

Upewniliśmy się, że nasi partnerzy przestrzegają wartości podobnych do naszych. Planując przyszły rozwój nie zainstalowaliśmy po prostu najbardziej korzystnego cenowo lub najbardziej atrakcyjnego systemu przenośników, ale zbadaliśmy jego wydajność na podstawie historycznych danych, wzięliśmy pod uwagę możliwości jego modernizacji w przyszłości i uwzględniliśmy przepustowość pod względem planowanej rozbudowy systemu automatyki bez wpływu na bieżącą działalność firmy.

W pierwszej fazie, która miała miejsce w październiku, przenieśliśmy placówkę z Birmingham, a ciągu kilku ostatnich miesięcy rozwiązywaliśmy naturalne problemy, które zwykle występują przy takiej skali działalności. Skoncentrowaliśmy się na obsłudze klientów oraz zminimalizowaniu wpływu zmiany lokalizacji na działalność firmy. 

Od początku roku przyglądamy się bliżej najważniejszym czynnikom dotyczącym wydajności, takim jak częstotliwość odbioru lub nawyki w pracy. Obecnie przygotowujemy się do drugiej fazy przeniesienia starej placówki Corby do nowego budynku. 

Do tej pory prowadziliśmy działalność, wykorzystując dwie trzecie magazynu, i planujemy wykorzystanie jego pozostałej części w latach 2017/18. Wraz z partnerami pracujemy nad udoskonaleniem bieżącej działalności, zarówno pod względem obniżenia jej wpływu na środowisko naturalne, jak i udoskonalenia warunków pracy zatrudnionych osób. Nieustannie szukamy coraz lepszych metod działania.

Do naszych obecnych priorytetów należy śledzenie nowości branżowych, poznawanie nowych i innowacyjnych zasad pracy oraz odwiedzanie siedzib naszych partnerów w celu poznania ich metod pracy. Na podstawie pierwszej fazy stwierdziliśmy, że osiągnięcie oczekiwanych rezultatów wymaga inwestowania maksymalnej ilości czasu oraz niezwykle dokładnego planowania najdrobniejszych szczegółów. 

Tym razem musieliśmy dostosować swoje potrzeby do rozmiarów istniejącego budynku, ale gdybyśmy zaczynali od zera, nasze plany byłyby zupełnie inne. W przypadku budowy nowej siedziby rozważylibyśmy jeszcze bardziej ekologiczne rozwiązania, takie jak źródła energii odnawialnej (turbiny wiatrowe lub pełne pokrycie budynku panelami słonecznymi) oraz możliwość odsprzedaży nadmiaru energii do sieci krajowej lub nawet zasilania instalacji używanych przez lokalną społeczność.

Pod względem zrównoważonego rozwoju widzimy naszą firmę w roli branżowego pioniera i planujemy corocznie zwiększać ilość materiałów poddawanych recyklingowi oraz zmniejszać ilość odpadów i emisję szkodliwych substancji, a także ograniczać zużycie energii elektrycznej dzięki różnym kampaniom motywacyjnym. Dlatego właśnie oferujemy naszym klientom ponad 12 000 produktów zaprojektowanych z myślą o ekologii i nieustannie wdrażamy w życie nasze zasady. 

Czytaj dalej

Kontakt
close

Porozmawiajmy osobiście

Skontaktuj się z przedstawicielem Staples, dzwoniąc na numer:

(58) 781 52 00

Możesz również wypełnić poniższy formularz, a wkrótce skontaktuje się z Tobą jeden z naszych przedstawicieli.

Get help PL

Form