Przerażająca prawda o higienie w biurach

4 wskazówki, dzięki którym odzyskasz kontrolę nad swoim miejscem pracy

Udostępnij:

Zgadza się – czekają nas wielkie wiosenne porządki. Z pewnością w Twoim biurze pracuje dedykowana firma sprzątająca, prawda? Taka, która co tydzień potrafi tchnąć w jego wnętrze powiew świeżości. To świetnie. A czy pamiętasz, jak trudne były negocjacje warunków umowy? I ostatecznie stanęło na sprzątaniu tylko najważniejszych miejsc?

Ulubione miejsca dla bakterii

Mysz komputerowa gromadzi trzy razy więcej zarazków niż spłuczka toalety. Trzy razy! Ale to i tak nic w porównaniu z innymi miejscami, które upodobały sobie bakterie. Czy wiesz, że:

  • Przeciętne biurko w pracy jest 400 razy bardziej brudne niż deska sedesowa. Szokujące? Na Twoim biurku żyje około 10 milionów bakterii.
  • Blisko 80% najczęstszych zakażeń przenosi się przez dotyk. Oznacza to, że zarazki przenoszą się prawdopodobnie za każdym razem, gdy dotykasz jakiegokolwiek przedmiotu w swoim biurze.
  • Przeciętna klawiatura komputerowa gromadzi około 7500 bakterii. Co gorsza, 11% pracowników biur nigdy ich nie czyści! Tylko mniej niż połowa osób dezynfekuje klawiaturę, a i tak robią to rzadziej niż raz w miesiącu. Udowodniono, że wirusy (np. wirus grypy) mogą przeżyć na tego typu powierzchniach nawet powyżej 24 godzin!
  • Myślisz, że Twój telefon, klawiatura i mysz komputera to najczęstsze miejsca występowania bakterii? Dodaj do tego wszystkie inne przedmioty, których dotykasz w ciągu dnia…

Ups! Czy na pewno wszystkie z nich obejmuje umowa z firmą sprzątającą?

Twój wiosenny niezbędnik

Większe możliwości.


Zamawianie produktów czyszczących

Zacznij jeszcze dziś i przeprowadź prawdziwą rewolucję w porządkach!

Mamy dobre wieści: możesz dokonać zmian! Czy możesz wyobrazić sobie lepszy moment niż wielkie wiosenne porządki?

1. Przekazuj fakty

Nie wszyscy Twoi współpracownicy są świadomi przerażającej prawdy o ich biurkach. Nadszedł czas, aby to zmienić! Podejmij działania – przekaż fakty i upewnij się, że do każdego dotrze wiedza na temat nieposkromionego źródła kaszlu, kataru i infekcji, jakim jest Wasze biuro. Jedna wiadomość e-mail to za mało, aby rozwiązać problem zakażeń krzyżowych. Utrzymanie higieny w biurze wymaga nieustannej uwagi – nie tylko w okresie wiosennym. Umieszczaj stosowne informacje w biuletynach, przygotowuj plakaty informacyjne i przytaczaj nowe fakty. Raz za razem.

2. Dostarczaj pomocne rozwiązania

Bałagan na biurku świadczy o wysokim poziomie intelektu: kreatywności, otwartości na nowe pomysły i możliwości osiągania wybitnych rezultatów dzięki współpracy. Ten sam bałagan stanowi jednak strefę realnego zagrożenia infekcjami dla Ciebie i Twoich współpracowników. Czyste biurka to kolejny krok do zdrowego miejsca pracy, a mniej problemów to większe możliwości, czyż nie? Zachęcaj współpracowników do działania, udostępniając im:

  • (zamykany) schowek;
  • kosz na śmieci i chusteczki przy każdym biurku;
  • osobiste kalendarze przypominające o cotygodniowym dniu sprzątania;
  • odpowiednie środki czyszczące.

I, co ważne: spróbuj przechytrzyć grypę, wdrażając elastyczne podejście do pracy z domu. W ten sposób unikniesz efektu domina!

3. Zwiększaj zaangażowanie współpracowników

Czy wiesz, że 1 na 10 pracowników uważa, że zła higiena w miejscu pracy wpłynęła negatywnie ma stan jego zdrowia? To kolejny cenny powód, aby wprowadzić dobre nawyki związane ze sprzątaniem! Zwiększaj poziom zaangażowania swoich współpracowników, aby odegrali większą rolę w procesie dbania o higienę miejsca pracy. W tym celu możesz ogłosić konkurs związany z czystością biurka lub promować zdrowe nawyki – takie jak czyszczenie biurek, cotygodniowe porządki, brak jedzenia na biurkach czy też regularne mycie rąk. To naprawdę łatwe!

4. Przejrzyj umowę z firmą sprzątającą

Czy pamiętasz dokładnie postanowienia umowy zawartej z firmą sprzątającą? Miejsca o najwyższym stężeniu bakterii podejrzanie często są w nich pomijane. Uważany, że nadszedł czas, aby to zmienić! Przejrzyj swoją umowę. W jakim stopniu spełnia Twoje potrzeby? Czy firma należycie wywiązuje się ze swoich obecnych obowiązków? Czy poniższe obszary są objęte umową?

Firmy, w których zdrowie i dobre samopoczucie pracowników stanowi priorytet, cechuje niższa skala absencji, wyższa produktywność oraz mniejsza rotacja. Nie oszukujmy się: każdy z nas chce pracować w czystym i zdrowym środowisku, czyż nie?

Udostępnij:

Continue Reading

Kontakt
close

Porozmawiajmy osobiście

Skontaktuj się z przedstawicielem Staples, dzwoniąc na numer:

(58) 781 52 00

Możesz również wypełnić poniższy formularz, a wkrótce skontaktuje się z Tobą jeden z naszych przedstawicieli.

Get help PL

Form