Staples Solutions używa ciasteczek/cookies (i podobnych rozwiązań np. Facebook Pixels, beacony i Javascript) na swoich stronach w celu poprawy ich funkcjonalności i użyteczności, by analizować ruch oraz dla celów marketingowych. W konsekwencji, ciasteczka przetwarzają dane osobowe.  Dowiedz się więcej na temat wykorzystania ciasteczek na tej stronie z naszej Polityki dotyczącej plików cookie. Przeczytaj więcej o tym, w jaki sposób ta strona przetwarza dane osobowe w Polityce prywatności. Klikając przycisk ‘OK’, lub zaczynając używać tej strony, wyrażasz zgodę na funkcjonowanie ciasteczek.

Logo Staples

Europejscy pracownicy są na skraju wytrzymałości – czas stworzyć środowisko biurowe, które po prostu działa

Udostępnij:

Warunki pracy nieustannie się zmieniają. W całej Europie ludzie pracują coraz dłużej. Fizyczne rozgraniczenie między domem a pracą coraz bardziej się zaciera. Gdy ludzie są przywiązani do swoich skrzynek odbiorczych i mają poczucie, że muszą zawsze być „podłączeni”, coraz trudniej zostawić im obowiązki zawodowe w miejscu pracy.

Sprawia to, że pracownicy są sfrustrowani i nie czują się spełnieni. Poziom frustracji rośnie, ludzie są niezadowoleni, spada produktywność. Skutek? Brak satysfakcji, który w końcu prowadzi do zmiany miejsca pracy. Coraz większa liczba zatrudnionych szuka czegoś lepszego – by, gdy im się uda znaleźć nową pracę, zdać sobie sprawę, że nowe nie zawsze znaczy lepsze.

Niezadowoleni, bezproduktywni pracownicy bez motywacji to nic dobrego. Szkodzą oni nie tylko przychodom firmy, ale kosztowna jest też ich wymiana. Badanie firmy Oxford Economics wykazało, że zastąpienie jednego pracownika może kosztować nawet 34 000 EUR.

Dlatego właśnie firma Staples przyjęła sobie za cel określenie głównych powodów zawodowej frustracji. Co sprawia, że pracownicy są niezadowoleni? Co Ty możesz zrobić, by pomóc? Przeprowadziliśmy badania w 10 krajach europejskich, wśród 7000 pracowników biurowych zajmujących różne stanowiska, zarówno managerskie, jak i pozakierownicze.

Jeśli można lepiej zrozumieć postawy i odczucia, jakie pracownicy mają w stosunku do swoich obowiązków, ułatwia to dążenie do stworzenia lepszego środowiska pracy, które umożliwi im odniesienie sukcesu. Duża liczba respondentów badania wskazała na silny związek pomiędzy tym, jak bardzo są oni spełnieni w pracy, a jakością ich miejsca pracy.

STA0388 Infographic PL-RGB-V4 PAGES-1.jpg

 

Nowoczesne biuro musi spełniać oczekiwania nowoczesnego pracownika

Wobec pracowników stawiane są obecnie wysokie oczekiwania. Wymaga się od nich dostosowania do nowych narzędzi i technologii. By dotrzymać tempa zachodzącym błyskawicznie zmianom, muszą też zdobywać nowe umiejętności. Pracownicy wysyłają więcej e-maili i wiadomości na czatach biurowych niż kiedykolwiek wcześniej, ale jednocześnie skraca się czas kontaktu osobistego. Ponieważ zespoły stają się coraz bardziej rozproszone, nie zawsze łatwo jest pozostać w kontakcie i efektywnie współpracować.

Oczekujemy od nich szybkości i elastyczności, które pozwolą im nadążać za zachodzącymi zmianami. Czy nasze przestrzenie biurowe nie powinny spełniać tych samych wymogów? Nowoczesnym pracownikom trudno zachować efektywność w miejscach pracy, które nie spełniają ich potrzeb i nie wspierają ich. Co więcej, takie miejsca mogą znacząco obniżyć ich produktywność i poczucie zadowolenia.

STA0388 Infographic PL-RGB-V4 PAGES-2.jpg

Przestrzeń robocza ma wpływ na to, jak czują się pracownicy, codziennie wykonując swoje zadania

Przedsiębiorstwa również odczuwają presję. Biuro to drugie miejsce po domu, gdzie ludzie spędzają najwięcej czasu. Musi pomagać w realizacji fizycznych i psychologicznych potrzeb pracowników. To miejsce, gdzie wykonuje się swoją pracę, które zaczęło pełnić wiele innych ról. Od przestrzeni do odpoczynku, gdzie ludzie odzyskują energię i prowadzą rozmowy przy kawie, po przestrzeń spotkań, gdzie spotykają się zespoły – każdy aspekt biura musi być dokładnie przemyślany i zaprojektowany.

STA0388 Infographic PL-RGB-V4 PAGES-3.jpg

Pracownicy podejmują pracę, oczekując czegoś więcej niż tylko wypłaty

Z badań, które przeprowadziła firma Staples wśród 7000 pracowników biurowych, wynika, że w codziennej pracy oczekują oni czegoś więcej. Chcą spełnienia zawodowego. Chcą wykonywać pracę, która coś wnosi. Chcą mierzyć się z wyzwaniami i się rozwijać. Jednak niewielu z nich jest w stanie to osiągnąć – praktycznie wszyscy respondenci zgłaszali, że ich środowisko pracy jest dla nich źródłem frustracji.

STA0388 Infographic PL-RGB-V4 PAGES-4.jpg

Pracownicy biurowi są u kresu i szukają możliwości ucieczki

Poziom zawodowej frustracji rośnie, a wielu Europejczyków szuka nowej pracy – i to często krótko po tym, jak zatrudnili się w nowym miejscu. Badanie wykazało, że 2000 pracowników biurowych już po zaledwie sześciu miesiącach w nowej firmie odczuwało frustrację, a 84% przyznało się, że myśli o zmianie miejsca pracy.

Jednak przejście do innej firmy nie zawsze rozwiązuje problem. Atrakcyjność nowego miejsca pracy szybko mija. Jeśli miejsce pracy nie spełnia oczekiwań pracowników, w krótkim czasie błędne koło zaczyna kręcić się na nowo.

STA0388 Infographic PL-RGB-V4 PAGES-5.jpg

Nawet gdy ludzie są fizycznie w pracy, myślami mogą błądzić gdzie indziej

Ludzie, którzy są nieszczęśliwi lub sfrustrowani, uciekają się do eskapizmu. Jeden na dziesięciu pracowników zgłasza, że nieustannie myśli o zmianie pracy. Inni marzą o wypadzie na plażę albo przeglądają oferty zatrudnienia.

Prawie połowa mówi, że podczas przerwy wychodzi z biura albo zamyka się w toalecie, chcąc się oderwać od firmowej rzeczywistości. Ma to drastyczny, długotrwały wpływ na produktywność. Gdy ludzie myślą o czymś innym niż praca, łatwo im przegapić termin albo nie wykonać zadania.

STA0388 Infographic PL-RGB-V4 PAGES-6.jpg

Środowisko biurowe dobrej jakości ma fundamentalne znaczenie dla poprawy satysfakcji z pracy

Poprawa tego, jakie odczucia żywią ludzie wobec swojej pracy, zaczyna się od miejsca, gdzie jest ona wykonywana. Oprócz pozytywnej atmosfery, elastycznych warunków pracy i sensownych godzin jej wykonywania, poprawa fizycznego środowiska pracy pokazuje pracownikom, że pracodawcy na nich zależy. Odpowiednio zaaranżowane biuro troszczy się o korzystające z niego osoby, dając im odpowiednie narzędzia do wykonania powierzonych zadań.

Czasami polega to na zapewnieniu odpowiednich obszarów wykonywania pracy. Polega też na stworzeniu miejsc, gdzie pracownicy mogą zrobić sobie przerwę, nabrać energii i nawiązać więzi ze współpracownikami. Wygodne, elastyczne miejsca pracy pozwalają realizować najlepsze pomysły. Czyste, dobrze wyposażone łazienki umożliwiają im zachowanie zdrowia i spokojne przepracowanie dnia.

Od odpowiednich materiałów po właściwy wystrój wnętrza – decyzje podejmowane w odniesieniu do miejsca pracy mają wpływ na to, jak pracownicy czują się, przychodząc codziennie do pracy.

STA0388 Infographic PL-RGB-V4 PAGES-7.jpg

Kiedy przestrzeń działa, wszystko działa

Przestrzenie do pracy mogą inspirować i motywować. Mogą pomagać w realizacji wspaniałych pomysłów, zapewniać przestrzeń do odzyskania energii, dają elastyczność i sprzyjają współpracy. Warto mieć na uwadze zdrowie i dobre samopoczucie pracowników. Gdy są w stanie jak najlepiej wykorzystać udostępnioną im przestrzeń, będą pracować lepiej, będą czuć się bardziej spełnionymi i będą bardziej produktywni.

STA0388 Infographic PL-RGB-V5 PAGES-8.jpg

Przeczytaj pełny raport dotyczący frustracji zawodowej, w którym znajdziesz więcej informacji o tym, co europejscy pracownicy myślą o swoim życiu zawodowym.

Udostępnij:

Czytaj dalej

Kontakt
close

Porozmawiajmy osobiście

Skontaktuj się z przedstawicielem Staples, dzwoniąc na numer:

(58) 781 52 00

Możesz również wypełnić poniższy formularz, a wkrótce skontaktuje się z Tobą jeden z naszych przedstawicieli.

Get help PL

Form