Publikacja White Paper “Design a jakość pracy” opublikowany w tym roku przez markę Leitz wspomina 10 zasad dobrego designu, sformułowanych przez projektanta Dietera Rams’a w latach siedemdziesiątych, kiedy kierował on rozwojem produktów Braun.
Według zasad Ramsa dobry design…
… jest innowacyjny,
… czyni produkt użytecznym,
… jest estetyczny,
… czyni produkt zrozumiałym,
… jest dyskretny,
… jest szczery,
… jest ponadczasowy,
… jest kompletny,
… jest przemyślany w najmniejszym detalu,
… jest przyjazny środowisku,
… jest tak minimalistyczny jak tylko to możliwe.
Nina Saller designer firmy xbeyonds wyjaśnia: „To, że logo lub produkt są bardziej dyskretne lub „zredukowane”, nie oznacza, że ich zaprojektowanie wymagało mniej pracy. Trend „mniej znaczy więcej” bierze się z potrzeby ograniczenia wizualnego „hałasu” w bardzo złożonych środowiskach. Użytkownik nie musi widzieć złożoności, która kryje się pod powierzchnią.”
Dobrym przykładem kompletnego procesu projektowania są zszywacze serii NeXXt Leitz’a. Wzornictwo NeXXt’a zachwyca, a paleta dostępnych kolorów jest wspaniała. Jednak prawdziwa cecha, która go wyróżnia jest ukryta. Zastosowano w nim technologię Direct Impact, która rozwiązuje główny problem, jaki dostrzegają ludzie w korzystaniu ze zszywaczy - słabe, nierówne zszywanie. Po intensywnej obserwacji, w jaki sposób najczęściej używa się zszywacza, przyczyna problemów ich posiadaczy stała się jasna dla projektantów. Okazało się, iż ponad 60% badanych podnosi zszywacz i używa go w ręce, a nie na biurku, do czego została przystosowana większość tego typu urządzeń. Leitz udoskonalił zatem biurkowy zszywacz i zaprojektował taki, którego prosta konstrukcja pozwala na używanie go zarówno na biurku, jak i w dłoni zapewniając perfekcyjny efekt za każdym razem. Na tym przykładzie widzimy przemyślane wzornictwo oparte na dogłębnym zrozumieniu, w jaki sposób używa się danego produktu w rzeczywistych warunkach.
Design odgrywa coraz większą rolę we wszystkich aspektach naszego życia - narzędzia i akcesoria używane w pracy nie są wyjątkiem. Nie bez powodu nowoczesne firmy zmieniają swoje biura, tak aby stały się kolorowe i inspirujące. Dobry design sprawia, że produkty zwiększają kreatywność i wydajność, a zarazem zwiększają swoją niezawodność, przez co zapewniają użytkownikom wysoką jakość i satysfakcję. Wyniki te potwierdzają badania przeprowadzone przez Uniwersytet w Exeter: osoby ze "wzbogaconych przestrzeni" (rośliny, zdjęcia etc.) były o 17% wydajniejsze niż te w "przestrzeniach minimalistycznych" (nagie i funkcjonalne). Pracownicy z „przestrzeni autonomicznych”, którze sami mogli zaprojektować swoje miejsce pracy, byli aż o 32% bardziej wydajni.
To jeden z powodów, dla których seria Leitz WOW kontynuuje historię sukcesu i dowodzi, że emocje i ekspresja należą również do świata artykułów biurowych. Produkty z tej serii charakteryzuje wysoka estetyka, która odzwierciedla osobowość użytkownika, oraz bezkompromisowa jakość. WOW łączy tradycyjne produkty z nowoczesnymi narzędziami, takimi jak ładowarki i głośniki Bluetooth, które w międzyczasie stały się częścią tego samego środowiska pracy.
Firmy odnoszące sukces, które dbają o szeroko pojmowany design, zdają sobie sprawę z tego, że posiadają ważnego wewnętrznego klienta - pracownika. W pracy nie chodzi już tylko o przychodzenie do budynku, w którym wykonuje się swoją pracę; chodzi o korzystanie i cieszenie się z przestrzeni biura, o to, aby przebywać w przestrzeni, która pomaga osiągnąć więcej.
Nowa technologia, nowe możliwości i nowe sposoby projektowania umożliwiły firmom wytwarzanie produktów lepszych niż kiedykolwiek wcześniej. Kupując nowy sprzęt biurowy takiej firmy jak Leitz, nie tylko inwestuje się w coś, co wygląda stylowo, ale także w coś o wysokiej jakości i doskonałej wydajności, co pozwala oszczędzić pieniądze w perspektywie długoterminowej.
Koncepcja Total Cost of Ownership (TCO – Całkowity Koszt Posiadania) jest już znana wśród menedżerów ds. zamówień z wielu obszarów. Badania przeprowadzone przez Vocatus na zlecenie Leitz wykazały znaczące różnice w działaniu markowych i tanich produktów, które w istotnym stopniu równoważą wyższy koszt zakupu. Na przykład w przypadku zszywacza Leitz oszczędność wyniosła 197 EUR w ciągu całego okresu użytkowania produktu.
Skontaktuj się z przedstawicielem Staples, dzwoniąc na numer:
(58) 781 52 00
Możesz również wypełnić poniższy formularz, a wkrótce skontaktuje się z Tobą jeden z naszych przedstawicieli.