Staples Solutions używa ciasteczek/cookies (i podobnych rozwiązań np. Facebook Pixels, beacony i Javascript) na swoich stronach w celu poprawy ich funkcjonalności i użyteczności, by analizować ruch oraz dla celów marketingowych. W konsekwencji, ciasteczka przetwarzają dane osobowe.  Dowiedz się więcej na temat wykorzystania ciasteczek na tej stronie z naszej Polityki dotyczącej plików cookie. Przeczytaj więcej o tym, w jaki sposób ta strona przetwarza dane osobowe w Polityce prywatności. Klikając przycisk ‘OK’, lub zaczynając używać tej strony, wyrażasz zgodę na funkcjonowanie ciasteczek.

Logo Staples

Problem bezpieczeństwa danych

Udostępnij:
  • Staples_article

System pracy w biurze ulega nieustannym przemianom za sprawą nowych technologii. Niezależnie od tego, jak zmieniają się technologie i sposób ich wykorzystywania, jeden ich aspekt pozostaje bez zmian: rosnąca częstotliwość korzystania z nich. Obecnie fizyczny aspekt bezpieczeństwa staje się mniej istotny od internetowego. Od lat 80. aż do początku XXI w. przechowywaliśmy poufne dane klientów w przepastnych szafkach na akta. Wtedy liczyły się przede wszystkim zabezpieczenia fizyczne. Później zaczęliśmy zapisywać dane na dyskach twardych komputerów. Ponieważ ich ceny stale spadały, byliśmy w stanie przechowywać w formie elektronicznej coraz większe ilości danych. W chwili obecnej zabezpieczenia fizyczne nie ustępują pod względem ważności środkom bezpieczeństwa danych elektronicznych, ponieważ na terenie firm przechowywane są dyski twarde i inne nośniki danych. Dzisiejsze placówki biurowe trzymają większość danych poza swoją siedzibą – w chmurze, o którą dba firma zewnętrzna. Nie oznacza to wcale, że bezpieczeństwo danych – lub sprzętu! – może zostać zignorowane. Czy znasz podstawowe sposoby na zabezpieczenie danych?

Walcz z zaniedbaniami pracowników
Większość wycieków danych nie następuje za sprawą ataku hakerów. Częściej winę za nie ponoszą niezbyt ostrożni pracownicy danej firmy. Pamiętaj, że nie każdy pracownik biurowy dostatecznie dobrze posługuje się komputerem. Wielu z nich nie rozumie problemu luk w zabezpieczeniach i nie wie, jak sobie z nimi radzić. W ten sposób pracownicy mogą nieświadomie wpuścić wirusa do wewnętrznej sieci firmy, przesłać dane komuś innemu lub przypadkowo udostępnić informacje szczególnie chronione przez firmę. Informując swoich pracowników o podstawowych środkach bezpieczeństwa w sieci, możesz znacznie zmniejszyć ryzyko naruszenia poufności swoich danych. To, co dla Ciebie jest rozsądnym podejściem do bezpieczeństwa danych cyfrowych, dla niektórych pracowników może być absolutną nowością. 

Pamiętaj o aktualizacji oprogramowania
Ta wskazówka, choć stara jak świat komputerów, nie straciła nic na aktualności. Większość programów aktualizuje się automatycznie, gdy tylko twórcy udostępnią poprawki, ale starsze programy wymagają ręcznego sprawdzania aktualizacji. Ponadto część administratorów sieci woli, żeby użytkownicy ręcznie potwierdzali pobieranie aktualizacji, co pozwala uniknąć problemów np. z kłopotliwymi dodatkami. Kluczowe aplikacje, takie jak przeglądarki internetowe, powinny być zawsze aktualne, co pozwoli uniknąć wykorzystania ewentualnych luk w ich kodzie.

Korzystaj z różnych poziomów dostępu
Osoba, która odbywa w firmie trzymiesięczny staż, nie potrzebuje dostępu do całej dokumentacji firmy. Szczególnie chronione dane klientów, firmowe konta oraz hasła wymagają wyższego poziomu dostępu niż zwykła dokumentacja. Upewniając się, że dostęp do ważnych informacji mają tylko osoby, które ich naprawdę potrzebują, zmniejszasz ryzyko wydostania się takich materiałów na zewnątrz, np. do konkurencji. 

Walcz z rozrostem chmury
Rozrost danych w chmurze to zjawisko względnie nowe. Ogromna wygoda i większe bezpieczeństwo takiego rozwiązania sprawiają, że pracownicy znacznie chętniej korzystają z usług w chmurze. Zapewne Twoja firma zapisuje wiele dokumentów w chmurze, korzystając z usług takich jak Google Docs i związanych z nimi opcji. Ten rodzaj dostępu można jednak gruntownie zabezpieczyć. Jeżeli pracownicy zaczynają korzystać z usług w chmurze, które są poza kontrolą firmy, i przesyłają za ich pośrednictwem szczególnie chronione dane, to pojawia się zupełnie nowy problem związany z bezpieczeństwem danych. Administratorzy systemu mogą starać się kontrolować tego typu usługi, wymagając od użytkowników uprawnień dostępu, odpowiednio długich i skomplikowanych haseł lub uniemożliwiając użytkownikom przesyłanie danych firmy do usług innych niż podstawowe. 

Nigdy nie polegaj na jednym dostawcy usług w chmurze
Zapis danych w chmurze pozwala zmniejszyć zapotrzebowanie na tradycyjne kopie zapasowe, ale żadna firma nie powinna polegać wyłącznie na jednym dostawcy takiej usługi. Jeżeli taka usługa zostanie z dowolnego powodu wstrzymana lub wycofana, Twoja firma wpadnie w kłopoty. Nie będziesz mieć dostępu do ważnych danych i nie sprostasz potrzebom swoich klientów. Korzystaj z kilku dostawców rozwiązań w chmurze, pamiętając, aby najważniejsze dane były przechowywane na lokalnym dysku twardym.  

Zachowaj ostrożność w podróży
Korzystaj z blokad sprzętu przenośnego i trzymaj sprzęt pod kluczem. Ukrywaj szczególnie chronione dane przed wzrokiem współpasażerów za pomocą filtrów prywatyzujących.  

Udostępnij:

Czytaj dalej

Kontakt
close

Porozmawiajmy osobiście

Skontaktuj się z przedstawicielem Staples, dzwoniąc na numer:

(58) 781 52 00

Możesz również wypełnić poniższy formularz, a wkrótce skontaktuje się z Tobą jeden z naszych przedstawicieli.

Get help PL

Form