Najpierw bezpieczeństwo, później interesy.

Udostępnij:
  • Staples_article

Trendy, które pomagają zwiększyć produktywność w firmie

  • Bezpieczeństwo i higiena pracy.
  • Bezpieczeństwo personelu i budynku.
  • Ergonomia.

Co te terminy znaczą dla Ciebie? Prawdopodobnie zastanawiasz się teraz, czy w Twoim biurze jest zatrudniony inspektor przeciwpożarowy? Czy wyjścia ewakuacyjne są odpowiednio oznaczone? Czy pracownicy odrywają wzrok od ekranów dostatecznie często? Czy wysokość krzeseł jest odpowiednia? Choć wszystkie te kwestie są bardzo ważne, przykłada się do nich uwagę od samego początku istnienia biur. W ostatnich latach zwraca się jednak większą uwagę na inne kwestie. Jeśli prowadzisz firmę i chcesz wiedzieć, jakie tematy wysuwają się na pierwszy plan, jeśli chodzi o BHP w miejscu pracy w 2018 roku, czytaj dalej.

Komfort psychiczny. Zapewne zdajesz sobie sprawę, że jeśli pracownik czuje się źle fizycznie, musi zostać w domu i wyzdrowieć. Czy zastanawiasz się również nad komfortem psychicznym swoich pracowników? Badania przeprowadzone przez firmę Deloitte dowiodły, że 84% pracowników doświadczyło fizycznych, psychologicznych lub behawioralnych skutków złego stanu zdrowia psychicznego, takich jak depresja, które doprowadziły do opuszczenia średnio pięciu dni roboczych i obniżenia produktywności przez 11,5 dnia na kwartał. To straszna wiadomość zarówno w odniesieniu do samopoczucia pracowników, jak i wydajności firmy! Można jednak tego uniknąć. Badania pokazują, że ćwiczenia fizyczne mogą zwiększyć aktywność umysłową, nie obciążając przy tym zbytnio budżetu małych i średnich firm. Jak wykazały badania, drobne aktywności mają pozytywny wpływ na pamięć, zdrowie psychiczne, kreatywność i koncentrację. Może spacer w porze lunchu?

Wypalenie zawodowe. W odróżnieniu od powiązanych objawów i efektów złego stanu zdrowia psychicznego, wypalenie zawodowe jest spowodowane przez stres związany z przepracowaniem. We współpracy z firmą Kronos magazyn Forbes dowiódł, że ponad jedna trzecia pracowników otrzymuje wiadomości e-mail od przełożonych po godzinach, a prawie 10% pracowników otrzymuje wiadomości e-mail podczas urlopu. Mimo że można doszukiwać się pozytywnego wpływu rozwoju technologii na życie zawodowe, trudno nie zauważyć, że przyczynia się on również do zaburzenia równowagi między pracą a życiem prywatnym, co z kolei prowadzi do obniżenia produktywności, wypalenia zawodowego i zwiększenia obrotów. Zachowanie równowagi między pracą a życiem prywatnym to efektywny i łatwy do wdrożenia sposób na ograniczenie pracy po godzinach. Zachęcanie pracowników do robienia sobie regularnych przerw i aktywnej komunikacji również pomaga zwalczyć stres związany z pracą. Produktywność pracowników ma duży wpływ na wyniki firmy, więc należy zauważać negatywne sygnały i aktywnie rozwiązywać problemy.

Aktywna komunikacja. Czy masz czasem wrażenie, że należy zachęcić pracowników, aby częściej ze sobą rozmawiali? Pracując w czasach cyfrowej komunikacji, komunikatorów, wiadomości e-mail i emotikon, nie można zapomnieć o tym, jak ważny jest bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem. Z badań przeprowadzonych przez firmę FastCompany wynika, że krótkie rozmowy między pracownikami zwiększają wydajność o 20%. Badania przeprowadzone przez firmę Economic Times dowodzą, że 72% pracowników, którzy mają przyjaciela w miejscu pracy, czerpie większą satysfakcję z życia zawodowego. Mahdi Roghanizad i Vanessa K. Bohns, badacze pracujący dla Harvard Business Review, odkryli, że rozmowa „w cztery oczy” ma podobną wartość jak trzydzieści cztery wiadomości e-mail. Biorąc pod uwagę, ile czasu zajmuje napisanie trzydziestu czterech wiadomości e-mail, szybka rozmowa przy kawie wydaje się rozwiązywać wszystkie problemy. Należy również wziąć pod uwagę rolę, jaką odgrywa projekt biura w komunikacji między pracownikami. Firmy Google i IBM nie próbują po prostu być na topie. Ich kierownictwo zdaje sobie sprawę z wpływu miejsca pracy na relacje międzyludzkie i produktywność.

Chociaż może się wydawać, że duże firmy dysponują wystarczającymi zasobami, aby walczyć z tymi problemami ze względną łatwością, należy uświadomić sobie, że niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem firmy, liderem zespołu czy kierownikiem biura, masz przewagę: jesteś bliżej wszystkich swoich pracowników, niż miałoby to miejsce w dużej firmie. Aby zapobiec problemom ze zdrowiem i samopoczuciem w miejscu pracy, należy przede wszystkim zdać sobie sprawę z ich istnienia, a następnie zastanowić się, jak łatwo i ekonomicznie wdrożyć odpowiednie zasady i procesy, które pomogą zadbać o pracowników. „Najpierw bezpieczeństwo, później interesy” to motto, według którego należy działać, aby wypełnić firmę szczęśliwymi i produktywnymi pracownikami.

Rozwiązania BHP

Więcej informacji

Udostępnij:

Czytaj dalej

Kontakt
close

Porozmawiajmy osobiście

Skontaktuj się z przedstawicielem Staples, dzwoniąc na numer:

(58) 781 52 00

Możesz również wypełnić poniższy formularz, a wkrótce skontaktuje się z Tobą jeden z naszych przedstawicieli.

Get help PL

Form